De N-baan met een schaalgrootte van 1 op 160 is een gelijkstroom systeem en is bijna de helft van de grootte van het veel gebruikte H0 systeem.De afdeling van de N baan is na de verhuizing in augustus 2003 opnieuw opgebouwd en van een modulebaan naar een vaste baan gegaan.Deze modelbaan is behoorlijk onder handen genomen en heeft veel wijzigingen en verbeteringen ondergaan om straks ook geheel digitaal te kunnen rijden met behulp van de computer.Om digitaal te kunnen rijden moet de gehele baan worden verdeeld in stukjes (blokken of secties genoemd) zodat de computer elke trein in zijn eigen blok kan houden en tussen elke trein een blok vrij houden zodat ze nooit meer kunnen botsen. Met hulp van de electronica afdeling zijn er brandweerwagens en ambulances aangepast met zwaailichtjes. Tevens heeft deze afdeling voor ons geluiden voor de brandweer, de ambulances, de kerk en het station op een geluidsmodule gezet. Ook is er flink verbouwd aan de scenery, van straatverlichting tot bomen, mensen, gebouwen, bergen en tunnels. In begin 2011 is er begonnen om de plaats naast de draaischijf aan te pakken en daar een industrieterrein aan te leggen met olieoverslag, rangeerterrein en stalling voor de bussen van Connexxion. Later is daar een oprit naar een nieuwe brug bij gekomen voor de HSL verbinding die op hoge snelheid zonder belemmering over de spoorbrug moet kunnen rijden. De linkerhoek is in de vorm van een berg met Skipiste gemaakt inclusief een werkende cabine kabelbaan om de skiërs naar boven te brengen. Beneden is een station met meerdere sporen aangelegd met aan de andere kan een klein station met 2 sporen waar alleen de stoptreinen stoppen en de andere personen- en goederentreinen door zullen rijden. Ondertussen is ook een tramlijn aangelegd die boven langs het centraal station zal rijden en met diverse stopplaatsen tot aan het bergstation waar de tram weer keert om terug te rijden richting het andere eindpunt. Ook is het havengebied aangepakt en is er een laad- en losplaats aangelegd voor zowel containers en olie voor de raffinaderij waarbij de tankwagons de verwerkte brandstoffen zullen vervoeren per spoor naar het industrieterrein bij de remise en standplaats van de Connexxion. In de andere hoek zijn alle voorbereidingen getroffen voor de aanleg van een groot hoogoven terrein met alles er op en er aan, maar daar moet nog aan begonnen worden en kan pas weer doorgaan als we baan digitaal rijdend hebben gemaakt. Go Volledig digitaal aangestuurd Hoogovens, vliegveld en skigebied Peco rails, ondergrondse wisselsturing